Asanta Sana - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke Witteveen - WaarBenJij.nu Asanta Sana - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke Witteveen - WaarBenJij.nu

Asanta Sana

Door: annekewitteveen

Blijf op de hoogte en volg Anneke

29 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Habari

Hierbij mijn derde reisverslag en dus al weer een week voorbij! As maandag ben ik alweer 4 weken weg, en dus nog dik 3 te gaan. Alleereerst nog even terug naar vorige week vrijdag, ons terug reis naar Kilangala Mission. Keurig om 16.00 stonde de blanko's bij de bushalte om by bus terug naar huis te gaan, maar om 16.15 nog steeds geen bus. Geen paniek dit is Afrika time en het komt goed. Om 16.30 nog steeds niks en dus maar eens even vragen in het Engels en een beetje Swahili! Het was goede vrijdag en geen bus terug, morgen weer. Oei en dan, en weer is mijn antwoord geen paniek het komt goed. Samen lopen we dapper de stad uit richting grens hier staat een hoop vrachtverkeer wat ook de stad nog uit moet dus vragen we of er een richting Kilangala gaat en NEE niks. Euh what to do? We lopen nog een stukje verder richting verzamel plaats voor Taxi's, we vragen twee mannen en die zien het helemaal zitten om met twee blanko's te gaan rijden. We onderhandelen over de prijs maar kunnen het niet eens worden ze willen 200.000 chilling, belachelijk. We zijn dan wel mzungu's maar niet gek. Onderhand staan er wel 20 blackies om ons heen voor, achter, links en rechts! Het begint mij aardig te beangstigen en het enige wat ik uit kan brengen is wegweze! Samen lopen we met opgeheven hoofd verder, wedde dat er binnen 5 minuten een achter ons aan komt met een auto om ons terug te brengen. We lopen richting grens en na een paar 100 meter rijd ons een prachtige zwarte auto voorbij, we wenken hem en waarachtig ze stoppen. Een grote auto met 3 mannen, euh 3 tegen twee! Moet kunnen. We stegelen wat over de prijs en voor 50.000 chilling worden we thuis gebracht. Instappen en rije maar, de mannen gaan niet richting Kilangala maar weer terug de stad in en oh HELP wat gaat er nu gebeuren. In het Engels vragen we wat hij gaat doen, maar helaas geen antwoord. Zacht breng ik weer uit geen paniek en het (zal) wel goed komen. Bij het eerste de beste pomp station word er getankt en vervolgens worden we keurig tot aan de Mission thuis gebracht. Super trots stappen we de mission op en besluiten om vandaag ons verhuizing nog maar in te zetten in plaats van morgen. Eerst slepen we een 1 persoons bed naar buiten waar we vervolgens al ons spullen op leggen! We hadden gedacht hier een super slimme set mee te doen maar om zo ongeveer 800 meter met 2 personen een 1 persoons bed volgeladen te sjouwen viel niet mee. Na ongeveer 10 keer stoppen vanwege het lachen en wisselen van kant bereiken we de plaats van bestemming. We hadden enorm bekijks van het gehele dorp en zijn lichtjes uitgelachen. Onderhand hebben we assistentie van een 20 kinderen, en zij nemen in de tweede rit allen wat mee schoenen, slippers, tassen, boeken, flessen, zaklamp, kaarsen en noe maar op. Leuk foto moment twee blanko's gevolgt door 20 blackies. Het is inmiddels een grote TOKO en pik donker, het belangrijkste op dit moment is om het bed te plaatsen en op te maken. We zetten het 1 persoons bed voor Rick in de slaap kamer met als gevolg dat de deur niet meer dicht kan en ik maar op een manier uit bed kan komen en dat is over het 1 persoons bed heen de stappen, springen of duiken. Verder laten we het de boel de boel voor vandaag. We hebben een machtige dag gehad en heel wat af gelachen. De day after de finisching tuch en het gasthuis opgeruimd en aangeveegd.

Euh en dan toch maar even over RICK, ik begrijp jullie interesse en zal het toelichten! Rick is 19 jaar, woont in Heerhugowaard en verblijft 3 maanden op de Mission. Het is een erg leuke en gezellige gast en samen redden en vermaken wij ons prima! En NEE we leggen samen geen eieren!
Onderhand wonen we samen in een huisje en slapen in de zelfde kamer, samen dragen we zorg voor de afwas, was en ons bezwaarlijk huishouden. Onderhand heb ik geen kleren meer die naar Robijn wasmiddel en wasverzachter ruiken, we wassen ons kleren met koud (bruin) water en een stukje Ossengal zeep op de hand.
Ook ons zelfzorg ging tot voor kort met koud water maar daar hebben we iets op uit gevonden en wel de Solar Cooker het is een geisoleerde houten kist met daar op een glazen plaat en daar recht op staand een plankje met silver folie (vrouwen en techniek) maar dan hebben jullie enig idee. Deze hebben we gevuld met 12 anderhalve liter flessen en aan het eind van de dag hebben warm en bij een super zonnige dag heet water gewarmd door de zon. En ik kan jullie zeggen dat het echt een genot is dat je jezelf kunt wassen met warm water, heerlijk.
'S avonds eten we warm bij Johnson en Rosa, de warme maaltijd bestaat eigenlijk dagelijks uit Rijst, Aadappels, wortels, kool, bonen en gehakt of kip. Ik eet wat rijst met een aardappeltje en wat groente en ben momenteel vegetarisch. Ook Rosa draagt zorg uit voor ons ontbijt en lunch, dagelijks krijgen we een wit brood en een thermoskan met warm water om koffie of thee mee te maken. We hebben in Sumbawanga een supermarkt gevonden waar ze Nutella choko pasta verkopen en hebben een grote hoeveelheid ingeslagen, brood eten we met Nutella, jam, tomaat, banaan of suiker. Aan melk producten is er eigenlijk niks te krijgen, maar goed het schijnt toch zonder te kunnen want ook hier leven mensen. Ik ben dol op fruit en loop dan ook regelmatig naar Kipande om bananen, sinasappels, mandarijnen of tomaten te halen. In mijn Sinterklaas gedicht van 2010 werd mij de gek nog aangestoken over mijn Sultana koekjes! Anneke stopt in alle hoeken SULTANA koeken maar ik kan jullie zeggen dat ik er enorm wijs mee ben.

Ik ben vrijwel dagelijks werkzaam in het ziekenhuis en begin mijn draai aardig te krijgen, ik leer de collega's en artsen kennen en weet wat er zo ongeveer van mij word verwacht. Momenteel zijn er 6 patienten opgenomen waar onder nog steeds het "lytse mokkeltsje" van twee jaar dat fors is verbrand. Haar romp, armen en benen zijn wit van verbranding, dagelijks word ze twee keer gewassen en gezalfd. Ze krijgt dagelijks een gift AB om infecties tegen te gaan en 's nachts ligt ze aan het infuus om de vochthuishouding op orde te houden. Ze ligt in een groot een persoons bed onder een soort van dekenboog volledig afgedekt, we houden haar wat in de roes maar als ze wakker is mag ik graag even met haar om ouwehoeren, even zingen en lachen.
Er gaat hier geen dag voorbij dat er geen bevalling is en nog steeds mag ik graag bij zijn, het blijft een byzonder gebeuren en ook hier in Afrika gaat het niet altijd goed. Een jonge vrouw van 23 ondergaat haar derde bevalling en alle drie zijn vroeggeboorte's. Na een zwangerschap van 5 a 5.5 maand word ook haar derde kind dik 3 maand te vroeg geboren. In mijn achter hoofd realiseer ik mij dat het met de omstandigheden hier niet levens vatbaar zal zijn. Na een bevalling net als alle andere word er een jongen geboren waar echt alles op en aan zit maar niet groter is dan mijn beide handen bij elkaar.
Ik wrijf over de rug van de jonge vrouw en ook dit is alles wat ik kan doen, er zijn geen woorden voor.
Het zit me niet lekker en draag het ook een aantal dagen bij mij, en wat me nog het meest bezig houd is de reden waarom.
Gister kwamen jonge ouders met een baby van een dikke week in het ziekenhuis met een erg opgezette keel, buik en been. Met zn 3en beoordelen we het kleine lijfje en denken aan een infectie of mogelijk valen van de lymfe klieren. De baby is suf, pijnlijk en heeft een onregelmatige zware ademhaling. We zijn de gehele week al zonder arts en moeten een beslissing nemen. Uiteindelijk word er besloten om door te verwijzen naar het ziekenhuis in Sumbawanga. Vader, moeder en oma kijken moeilijk, enstig zelfs. Ik vraag Jenny naar het probleem en dat is het geld voor de reis naar Sumbawanga.
Als we niks doen zal het kind sterven en dus vraag ik wat de kosten zijn, het gaat om 2000 chilling voor 1 persoon en 4000 voor 2 personen! Ik betaal, snel loop in naar huis om geld te halen en geef de familie 5000 chilling en dat is omgerekend naar de euro 2.50! Alle 3 op de knieen een knuffel en duizend maal Asanta Sana en daar gaan ze, op hoop van zegen.

Dagelijks voetballen of voleyballen we met de jeugd, en 's avonds hebben we met regelmaat het huis vol en kaarten we bij kaars licht een of ander Afrikaans spel tot diep in de nacht.
Ook de kroeg in Kipande hebben we ontdekt en daar is het op zondag erg gezellig, een local biertje en Afrikaanse muziek en gaan met die banaan! De mannen dansen hier net of zijn we in een of andere erotische club in Amsterdam maar dat schijnt Afrikaans dansen te zijn!

Nog even het ongedierte, we hebben nog geen slang weer gezien maar volgens mij wel gehoord! Ik slaap net als in thus niet super dus bij alles wat ik hoor aaah wat is het.
Bang voor alles wat kleiner dan mij is, is geheel niet noodzakelijk word mij dagelijks gezegd! Ik heb het niet zo hoog en loop overal uiterst attent, en maar goed ook want ik ben deze week door een kip achter volgt en aangerand. Renne en niet om kijke!

Ik wens jullie een fijn weekend en super koninginne dag.
En voor de genen die deelnemen aan de Dirthy Herrie Race geniet erven en heel veel plezier gewenst.

Ik moet het voor eerst hier weer bij laten en hoop dat jullie het weer met veel plezier lezen.
De reacties zijn geweldig en moedigen aan om weer een verslag te plaatsen.

Kwaheri
Dikke tut Anneke

  • 29 April 2011 - 09:44

    Tiertsje:

    Hoi Anneke, Douwe en ik ha fannewike fekânsje en ik moat no eins oan de stúdzje mar koe it net litte earst dyn ferslach efkes te lêzen. Wat hast wer in protte mei makke! En wat sil der in protte troch dy hinne gean ast hearst en sjochst dat minsken dêr de reis foar harren berntsje nei it sikenhûs net betelje kinne, wylst it in kwestje fan libben en dea is. Wat bin wy hjir dan oegryslik ryk! Ik tink dat it foar ús allegear goed wêze soe om 'ris in lyts skoftke yn Afrika te wurkjen en te libjen...Anneke noch in protte súkses en we nimme moarn wol efke in oranjebitterke op dij dêr yn it fiere Afrika!

  • 29 April 2011 - 11:51

    Anneke:

    Wat gaat de tijd snel en wat maak je veel mee, Anneke! Leuk dat ik kan meebeleven.
    Als je vandaag de luxe en rijkdom ziet van het huwelijk in Londen en anderen kunnen hun kind geen hoogst noodzakelijk vervoer bieden. Kunnen we dat ooit veranderen?
    Geniet, groeten, Anneke.

  • 29 April 2011 - 12:59

    Els Runia:

    Ha fijn, daar was je weer!!
    Ik zie je echt in gedachten bij wat je vertelt. Kostelijk!
    Wat een geweldige ervaringen, je zult wel weer erg moeten wennen aan onze strakke regels hier.
    Nou de kus van William en Kate was kort en de jurk mooi. Niks gemist hoor!
    Anneke, blijf zoals je bent en geniet!!
    Doeg! Els.

  • 29 April 2011 - 14:18

    Koos:

    Ha die Anneke,
    Misschien val ik wel in herhaling, maar wat is het heerlijk om jou verhalen te lezen. Je moet een boek schrijven, want dat wordt een bestseller.

    Dus weer heel wat mee gemaakt.Lief en leed staan dicht bij elkaar en alle gekheden beginnen te wennen. Het blijft improviseren, maar jij slaat je er wel door heen. Ik ben best trots op je dat je dit allemaal kunt.

  • 29 April 2011 - 14:19

    Koos:

    Sorry, nog de groeten van iedereen van de keuken en van mijzelf.
    Koos

  • 29 April 2011 - 14:49

    Carla:

    Ha die Anneke,

    Wat weer een prachtig verhaal. Ik sluit me volledig bij Tiertsje haar verhaal aan. Wat zou ik graag ook even in Afrika om het hoekje willen kijken, geweldig wat jij mee mag maken. Geniet ervan, want de tijd vliegt.

    hartelijke groet, Carla

  • 29 April 2011 - 15:14

    Gretha:

    Hoi Anneke ik vind je reis verhalen elke keer weer leuk je beleefd heel wat,het besef dat we hier in nederland niet moeten klagen, we hebben het hier rijk geniet van de weken dat je daar nog bent.

    groetjes Gretha

  • 29 April 2011 - 15:27

    Tiertsje:

    Anneke, noch efkes in fraagje...Sieger mei oare jier foar syn skoalle nei Rwanda om staazje te rinnen. Net sa fier fan Tanzania ôf dus. Wat is dyn advys?

  • 29 April 2011 - 18:11

    De Roaskes:


    He Anneke

    Ik krij no fuort en daliks berjocht ast wer wat op side setten hast. No en dan bliuwt it ôfwaskjen wol efkes stean.
    Ik (Regina) fyn it wer in skitterjend ferhaal. Mei ride moai, mar it moat wol leuk bliuwe en at om jild giet bist in echte Witteveen. Gjin stoarm yn'e beurs at it net nedich is. En moai dat je minsken in need helpe kenne

    Genietsje, groetenis fan de Roaskes.


  • 29 April 2011 - 18:38

    Annie:

    ha Anneke
    Jee Anneke wat wer in mooi fehael !!
    it rakket mij watsto meimakkest
    dy earme minsken en wij dogge mar
    it is ek wol ûnearlyk fordield ,
    ik wit ek wol , hjir barre ek wol slimme dingen , mar sa astdo it skriuwst komt it wol hiel ticht by ,
    fansels sjoch ik al wer út nei it kommende ferhael en oan't dat der is winskje ik dy in hiele goede tiid ta .
    pasje goed op hjer !!!
    groetnis annie

  • 29 April 2011 - 19:16

    A Kke Boonstra:

    Hoi Anneke
    vanavond de zaal van talma hiem
    versierd voor morgen 30 april om er een gezellige dag van te maken met de bewoners :',
    en wat een verassing zo vlot alweer een mooi reisverslag als je terug bent hoop ik dat je de belevenissen met de bewoners wilt delen dat wij daar dan een mooie middag van kunnen maken komt vast wel goed
    bedankt en het gaat je goed tot de volgende keer ik volg je op de laptop
    kijk elke dag even groet Akke

  • 29 April 2011 - 19:29

    Rommert En Klaske:



    Geweldig Anneke prachtig die verhalen van jou. Groetnis.

  • 29 April 2011 - 21:07

    Lianne:

    Heej Anneke!
    Wat wer in macht ferhaal! En wat belibbest in protte! Ik tink dast it allegear pas besefst asto wer werom bist. Wol heel learsaam ek. Moai dast dat er ek efkes by sest fan dy 19-jieriche want do snapst wol dat ik oars frachen stel en al mei fraagtekens siet! hahaha. Have fun der! Leafs Lian

  • 30 April 2011 - 08:56

    Gea:

    No, de race is fan start..Ik ha 2 underdielen sjoen mar t is nationale jank dag foar Germjan dus sit alwer thus te balen..Mar no kin ik moai efkes dyn ferhaal lese!Krijst nog wol utgebreid ferslag!
    Moaie verhalen wer!Wat flucht de tiid foarbij!

    leafs

  • 30 April 2011 - 09:55

    Jittie:

    Het is 30 april, buiten klinkt de muziek voor de spelmiddag die hier gehouden wordt ,onder tussen zat ik je verhaal telezen,en dus met een wat terug schrijven .
    Het is elke keer weer genieten hoe je alles beschrijft, al ben ik er bij geweldig,wat maak jij wat mee zeg,en wat zijn wij dan rijk bij het lezen van je veslag, doe voorzichtig en geniet van wat op je pad komt, groetjes Van Siete en Jittie

  • 30 April 2011 - 14:13

    Joke:

    jeeeee Anneke wat een verhaal weer.
    Ik heb echt een traantje gelaten hoor. Wij hier maar koninginnedag 4en en de euries vliegen de beurs uit want ach het is maar 1 dag int jaar......En aan de andere kant van de aardbol beleef jij dit!
    Meid volg je hart doe wat het je ingeeft. We zijn met z`n allen TROTS op je.
    groetjes,
    Joke en Peter,Angela & Veronique

  • 30 April 2011 - 14:42

    Karin:

    Tanke wol foar dyn ferslach. Wat makkest dêr wer wat mei. Soks sil dy wol net yn de kâlde klean sitten gean.
    Wiest 5 kilo lichter wurden seidest yn in foarich ferslach, komt dat fan it ôffallen of fan de wjukjes op dyn rêch?
    sukses mar wer en hâld dy taai!
    groet, Karin

  • 30 April 2011 - 16:24

    Citie:

    En hoe moat dat no asto straks wer "gewoan" in Talma oan it wurk giest,kinst dat wol wer oppakke?? Kinst ek boekeskruiwster wurde!! Dizze ferhalen binne yn elts gefal al goud wurdich!!
    Wat kinst al in soad dwaan foar san bytsje jild!!Ik woe dy wol graach efkes dwaande sjen mei al die lytse swarte skatten!!
    Hâld dy taai en meitsje wille mei Rick!
    Hast al in strieën rokje foar it dûnsjen?


    groetnis fan Citie


  • 30 April 2011 - 16:27

    Adri:

    wat hast al wer in soad meimakke, en wat gean de wiken snel he
    moast mar net bang weze foar in hoanne se bitte net
    groetjes

  • 30 April 2011 - 19:19

    Anita Kuiper:

    Ha die Anneke,

    Voor mijn gevoel vliegen de weken om. Geweldig voor ons hier om je geweldige reisverslagen te lezen.
    Maar ook het besef dat de wereld wel heel ongelijk is verdeeld. Jou verhaal raakt elke keer weer opnieuw. Bij het lezen krijg je gewoon een brok in je keel. Eén ding staat vast, je bent een rots in de branding met het werk wat je daar doet, ook al sta je soms machteloos. Hey Anneke het ga je goed en leg je eieren maar gewoon in fryslân!

    Groetnis Anita

  • 01 Mei 2011 - 11:39

    De Fabertjes:

    Hoi An,
    Mei in flinke brok yn 'e kiel wer dyn ferhaal lêsen.Neist my leit ús gesonde mantsje wer hearlik tevreden mei syn búkje vol..Wat in rykdom!Wat dêr nit fanselssprekkend is..Wat makkest wat mei,dochst it super,om grutsk op te wêsen..

    Leafs Simen,Rimke, Janiek & Arjen..

  • 01 Mei 2011 - 13:51

    Walte En Annie:

    Leave Anneke!!
    Wat n verhaal wer, erg indrukwekkend! 'n hele oare kant fan de wereld, dyn rugzak wurd sa aardig fult!! De dirty herrie race wie super!! T team van Johan Wijnja (Johan, FJ, Reitze, Peter en Walte) is 1e wurden!! Wij 10e of 11e volgens mij! Do kinst hast mei oftellen beginne, wij sjoche der nei ut dij wer te sjen!
    Pas op dyself!!
    Leafs us

  • 01 Mei 2011 - 17:09

    Sonja:

    Hoi Anneke,
    Wat een geweldige verhalen, ik krijg er kippenvel van en zit gewoon te genieten van je prachtige verhalen! Erg leuk om zo wat van je te horen hoe het met je gaat! Het ga je goed!
    Groeten Sonja

  • 01 Mei 2011 - 18:25

    Atsje Jorna:

    Hoi Anneke,
    Wat in prachtich ferhaal, do makkest hiel wat mei.Dér is in soad te belibjen en wurk foar jimme. Mar ús kippen binne hjir leaver hear.Groetnis, út Easterwierrum

  • 01 Mei 2011 - 19:32

    Anita Pietersma:

    He Anneke..!!

    Wat wer in mooi ferhaal en wat hast ek wer in soad meimakke.. de wiken moatte sa wol omfleane..
    Wol spannend ien dy auto.. gelokkig binne jimme wer goed te plak kaam..!!

    In hiel mooi gebaar fan dy om die minsken jild te jaan.. sa sjogge je mar wer was't mei in bytsje jild al net betekenje kinst foar minsken..

    Keninginnedei ha we inmiddels wer han.. we binne nei Grins west.. wie wol gesellig..

    Ik sjog ut nei dien folgende verhaal.. Tot snel mar wer..!!

    Groeten Anita


  • 01 Mei 2011 - 20:47

    Jelle En Klaske:

    Hoi Anneke we ha mei in soad nocht dien ferhaal lezen, Knap dost dy sa goed steande haldst.

  • 01 Mei 2011 - 21:49

    Hilda De Vries:

    Erg leuk je verslag te lezen.
    Hartelijke groeten,
    Hilda

  • 02 Mei 2011 - 10:55

    Jantsje:

    Anneke,
    Hwat makkest do hwat mei, mooie en minder mooie dingen dy beesten der is bar, mar de meesten dogge niks.
    De bevallingen is toch wol iets geweldigs en die earme stakkers helpe hwat sast do hjir in mooi gefoel fan oer halde ast straks hwer thus bist.
    Prachtige verslagen geweldig mooi om te lezen
    Hald dy taai
    Dikke tut Henk en Jantsje

  • 02 Mei 2011 - 14:05

    Anneke Jagersma:

    Hallo Anneke, we lezen met heel veel belangstelling jou verhalen. Wat maak jij wat mee, zeg. Dit vergeet je niet meer. Wij wensen jou nog een hele fijne tijd toe. Liefs, Feike, Anneke en Laura.

  • 02 Mei 2011 - 19:26

    Age Witteveen:

    He Anneke
    Wat een mooie verslagen machtig en wat een belevenissen om nooit wer te ferjitten. Bin suver jaloers. Oer de dirhty herry race prachtig slagge minsken wynen alleger enthousiast Voor herhaling vatbaar!
    Hee voor de rest geniete en tot kiek
    gr AGE

  • 03 Mei 2011 - 00:16

    Catharina:

    Hallo Anneke

    Na 17 dagen vrij te zijn geweest en nu weer druk aan het werk (haha) vond ik toch een gaatje om al jou verslagen door te lezen. Wat een verhalen zeg en wat heb je al wat beleefd. Ik wens je nog een paar goede weken toe en we zullen vast weer eens iets van je horen!

    groetnis Catharina

  • 03 Mei 2011 - 02:35

    Anneke Z.:

    Hoi Anneke,
    Wat een belevenissen en wat doe je veel ervaring op. Erg leuk om te lezen en zo mee te beleven.
    Als je weer terug bent kunnen we je wel opgeven voor het programma Try before you die en dan iets met slangen of zo. Denk er maar eens over na. Anneke, geniet van je tijd daar en van de dingen die je daar voor anderen kunt doen. Hoop snel weer iets van je te lezen. Ik ga nu de tweede ronde lopen.

    Groeten Anneke

  • 03 Mei 2011 - 08:25

    Han Holland:

    Ik lees iedere keer met heel veel plezier je verslag. Je schrijft het op zo'n manier dat ik het allemaal zie gebeuren. Omdat ik je redelijk ken...zie ik zelfs je mimiek bij de gebeurtenissen. Ik zie al uit naar het volgende verslag.

    Groet,
    Han

  • 03 Mei 2011 - 10:02

    Tjitske H.:

    vanmorgen lekker gewerkt.nu je verslag gelezen.
    wat kun je daar veel doen met een beetje geld .
    veel succes en ik hoop geen ontmoetingen met slangen meer.
    gr. tjitske .h

  • 03 Mei 2011 - 11:56

    Grytsje:

    Hey Anneke.

    We zitten elke keer weer af te wachten wanneer er weer een mail binnenkomt dat er weer een nieuw verhaal op de site staat. Wat geweldig om dit allemaal te lezen. Wat een ervaringen zeg. Geniet nog maar lekker van de laatste weken.
    Gr. Sybo, Grytsje Amber en Rianne

  • 03 Mei 2011 - 18:40

    Elske Woudstra:

    Anneke; wat weer een prachtig verhaal. De tijd gaat snel, lees ik wel uit jouw verhalen. Wat beleef jij veel, wat mooi omdat allemaal mee te maken. Een hele ervaring rijker, dit pakken ze jou niet meer af. Geniet verder, en wat doe je geweldig goed werk. Groetnis; Elske

  • 03 Mei 2011 - 21:27

    Riekje:

    Heeeeey Anneke,
    ik lach me de ...... om je verhalen en kijk dan ook nu alweer uit naar het volgende.
    Wat een belevenissen!!!
    Groetjes Riekje

  • 05 Mei 2011 - 21:38

    De Steegjes:

    Ha Anneke, zijn we weer, we hebben geweldig mooi weer gehad 30 april, en natuurlijk missen we je wel een beetje...(dat snap je wel, we hebben erg gelachen om BROOD zijn moppen!!!!) De Dirty Herrie was geweldig, spannend, zeker voor herhaling vatbaar en we hopen dat jij dan ook kan meedoen.
    Morgen Playback en zaterdag de band in de tent, hopen dat het druk wordt, het beloofd hier warm te worden dus ......sûpe!!

    We genieten van je veslag, wachten op de foto "s

    Groetjes van de Ikebosker

  • 06 Mei 2011 - 09:53

    Inge De Jong:

    hoi anneke
    wat een prachtige verhalen, wat ben je in een andere wereld terecht gekomen. hoe moet je je straks weer naar de nederlandse normen aanpassen? koester al deze ervaringen, je zult er veel aan hebben in je verdere leven. ik mis je wel hoor. maar ach de tijd gaat snel dus over een paar weken zit je hier weer je verhalen te vertellen.
    geniet er nog maar even van zolang het kan. en droom over de nederlandse douche en wasmachine.
    groetjes
    inge

  • 07 Mei 2011 - 14:15

    Gretha:

    Hoi Anneke weer een heel verhaal met allemaal belevenissen waar wij soms geen voorstelling van kunnen maken dat moet je beleefd en gezien hebben,ik ben trots op jou dat je dit doet en ondernomen hebt iemand met een hart op de goeie plaats.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Africa 2011

Stichting Trijntje Beimers } Kilangala Mission

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2011

Fryslan

18 Mei 2011

Tanganyika Lake

14 Mei 2011

Foutje! Sorry!

07 Mei 2011

Sumbawanga

29 April 2011

Asanta Sana
Anneke

Actief sinds 28 Maart 2011
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 25597

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 15 April 2014

Africa 2014

21 Maart 2011 - 10 Juni 2011

Africa 2011

Landen bezocht: